söndag 20 juli 2008

Vart tog vi vägen?

Åter igen en oerhört vacker dikt skriven av  Henry Bronett
Finns det någon bättre poet än självaste Henry? 

Och när jag älskar dig
en gång är sagt
måste den yttras ofta då
så den inte tynar, falnar, svalnar
måste den sägas, visas, göras ständigt
för att inte gå?

Då jag talade om det
som fans i hjärtat då
står jag till svars nu
och hur är det med för evigt
säg?

Är kärlek övergående
vart tar den vägen
vad är kärlek
som inte längre känns
blir den tomma ord
sårande bitter ammunition
vart tar den vägen
vart tog vi vägen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hans blogg har överraskat mig flera gånger

Anonym sa...

Hej Erika =)

Kerstin fr Henrys blogg .
Om änglar , så tror jag ibland att dom låter vissa saker hända för antingen är det meningen eller så är det ngt annat .
Svårt att säga ...
Men en intressant diskussion .
jag finns på
lovesitaly@hotmail.com
om du skulle vilja prata vidare .

ha en underbar dag
kram Kerstin
utanför Borås