torsdag 24 juli 2008

Människoplågeri


Vad utsätter jag min stackars gamla kropp för? 
Jag borde vara hemma och sova som vanligt folk 
och inte springa ute och ränna på nätterna. 
Detta var dock första gången på evigheter som jag var ute på nattklubb,
Närmare bestämt 3 år, nattklubbslivet är verkligen inget för mig. 

Det började med lite fördricka här hemma med C och E. 
Därefter Lilla Torg som slutade på Etage.
Etage av alla ställen? Hiphop och dunka dunka musik
var det som bjöds på i kväll och jag kände mig helt vilsen. 
Jag menar vad är " det är bara våldtäktsmän som dansar" för låt? 
Ska det vara bra musik? 

Runt 03.30 snåret tröttnade jag, skyllde på att Elvis måste gå ut,
och mötet i morgon (senare idag) så åkte jag hem. 
Tack i a f C och E för en rolig kväll. 

Nu är klockan 05, jag ska upp om 2 timmar,
då vill Elvis ut och leka och jag borde skriva klar 
det där brevet till Arbetsterapeuten.  
Kanske ska försöka sova 2 timmar i alla fall
Jag har utsatt min kropp för plågeri i kväll/natt, 
och det är illa, vad är straffet på det? 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alla som inte dansar är våldtäktsmän... :P

ika sa...

jaha är det därför dansgolvet fylls av människor så fort den låten sätts på? Den spelades minst 3 gånger medan jag var där mellan 1 och 3 i går