söndag 20 juli 2008

aldrig mer så sent

Okey, nu i kväll/natt har jag lärt mig att mitt nya område är inte lika säkert som det gamla, 
eller iof inget område i Malmö är säkert, men på förra området var jag säkrare trots allt. 

Trots att jag bara gick runt huset idag så hände det som inte ska hända. 
Vi mötte en man precis när vi lämnat porten, mannen som är en utländsk man i 30 års åldern, tar sig på snoppen, smeker den. Därefter vänder mannen och förföljer mig och Elvis.
Jag ökade takten, han ökade takten. Jag försökte snabbt komma ut på den större gatan igen där bilarna åker och där jag vet att folk går. Tro fatsiken att Elvis ska bajsa precis innan vi kommer till den gatan då. Jag struntade i att ta upp bajset efter mig, jag ville bara ut på gatan snabbt. 
När jag kommer ut på den stora gatan saktar mannen in, det är folk som rör sig, tack och lov. Precis innan jag kommer fram till min port så vänder mannen om och går tillbaka, men jag väntar för säkerhets skull till portdörren slagit igen bakom mig. 

Tror jag ska skaffa ett överfalls larm eller ngt. 
Jag är glad att inget hände, jag hade inte orkat med det också just nu. 

Men till alla er tjejer, trots att ni har hund så var försiktiga, speciellt om ni bor i Malmö. 
Jag lärde mig i kväll att måste jag gå ut med Elvis efter att mörkret lagt sig så ska jag bara hålla mig på den stora gatan. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.bodyguard.nu ---> Skunkspray

Helt lagligt och man kan känna sig lite lite tryggare iallafall, vilket inte är fel.

Jag bor utanför Malmö, men är i stan rätt ofta och det är INTE en trevlig stad direkt (numer). Stötte på en kille med skidmask och baseballträ förra året. Han sprang lyckligtvis när min hund visade sig, men ändå. Jag har aldrig blivit så chockad och rädd i hela mitt liv. :(

ika sa...

näh usch. På förra området kände jag mig tryggare, kan bero på att jag hade hundvänner jag gick ut med, det enda året jag inte gick ut efter mörkrets ingång var det året då det var så mycket våldtäkter vid nobeltorget/möllan, då fick elvis husse gå ut med honom eller så fick han nöja sig med baksidan på huset.
i lördagsnatt hade jag ju min hund med mig och trodde att man i detta området som ska vara ett "bratt" område med bättre folk, kunde känna sig säkrare, men vem blir skrämd av en kinesisk nakenhund med hår? som dessutom älskar alla människor...

ika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.