tisdag 15 juli 2008

"gu va den här klockan går fort"



Det är tisdag, jag har redan bott i nya lägenheten i snart 4 dagar. 
Vi trivs jätte bra, både jag och Elvis och vi har inga planer på att flytta. 

Tyvärr tycker Malmö kommun annat. 
Det är inget handikappHus. 
Det är en halvtrappa upp till hissen 
och i lägenheten är det en trappa till ovanvåningen. 
Som det ser ut just nu får jag inte med mig Elrullstolen heller. 
För Malmö Kommun måste bestämma och godkänna
vart jag ska bo, jag är ju sjuk (eller funktionshindrad som man säger).
Varför ska jag inte få bestämma över mitt eget liv?
Bara för att jag har en kropp som inte är som alla andras,
har jag inte rätten att bestämma själv, om jag vill ha hjälp. 

Jag blir så trött. Det finns ett redan befintligt förråd med lås
där jag kan ställa Elrullstolen och jag kan sätta upp ett eget 
Eluttag om det är så. Det har jag sagt till dom,
jag vill bara veta om jag får ta med mig Elrullstolen hit.
Men eftersom jag har bytt stadsdel 
(samma stad, samma kommun men en annan stadsdel) 
så måste det göras en ny utredning.
Kommunen och staten ska fatsiken inte få bestämma 
över mitt liv! 

Usch nu är jag upprörd, 
jag måste nog ta och shoppa lite så blir det bättre. 


 

Inga kommentarer: