onsdag 23 juli 2008

Fågelskit vs Hundskit

För några månader sedan läste jag ett flertal artiklar i Sydsvenskan
 om problemet med fågelskit i och runt Pildammsparken.
Då jag själv inte led av det problemet så brydde jag mig inte särkilt mycket, 
herre gu så sällan jag gick i Pildammsparken så kunde jag gott ta lite fågelskit. 

Nu bor jag i detta område bredvid Pildammsparken,
där du inte kan gå utanför dörren förrän du trampat i fågelskit
och jag kom genast att ställa mig frågan: 
- Vem tar upp Fåglarnas skit? 
Dessa förbannade Kandagäss som skiter större än Elvis,
vem tar upp skiten efter dem? 

Varje dag kan man läsa flera insändare om oansvariga hundägare 
som inte tar upp bajset efter sig, och jag har bloggat om det. 

Men jag gjorde en studie när jag var ute med Elvis, 
jag hittade inte en enda hundbajshög, medan jag hittade åtminstone 
50 bajslortar från fåglarna på vår gata, bara vår gata. 
Så just nu tycker jag faktiskt att dem som är oansvariga är Fåglarnas ägare,
och är det inte Malmö Kommun? 



Inga kommentarer: