tisdag 25 november 2008

En underbar tanke

Jag hade en jætte bra tanke på bussen i morse,
eller snarare så tænkte jag ut en filosofisk text,
så kom jag till jobbet och glømde bort alltihopa,
den dundrande huvudværken och den roliga tågchaufføren
gjorde att jag børjade tænka på annat.

Nu funderar jag återigen på vad det var jag tænkte på.

jo just nu kom det bara så dær, som en lampa som
tænds upp.

vissa saker kan inte ersættas.
som vissa mænniskor æter, småæter
i brist eller saknaden av sex.
andra trænar fær att førsøka ersætta
något som saknas, vad det kan vara vet jag inte.
Sjælv trænar jag før vælbefinnande och
førsøka tappa de kilon jag råkat lægga på mig
under min kortsionbehandling.

Nåja i morse kom jag och tænka på de 2 killarna
jag och Sofia bodde med i Uppsala.
Dom mediterade 5 gånger om dagen.
bland annat før att få mera energi
och deras eget vælbefinnande.
Men en sak med dessa Falugångare
var att dom bland annat mediterade
istællet før att ha sex.
Dom sa att de funnit ett sætt att
lægga den "sexenergin" på studier
och annat vælbefinnande i stællet.
Låt bara sæga att detta ledde till
en stor frustration bland deras flickvænner
som inte var falugångare.

Det jag egentligen undrar ær hur många saker om man kan ersætta?
och kan man ersætta allt?
kan jag omvandla energin som jag sløsar på
att vara hungrig på tex att ta en snus?
iof utan mitt snus æter jag godis,
før nikotinbehovet går i alla fall inte att ersætta.
inte ens nær jag trænar, jag kan inte ta bort
mitt nikotinbehov genom att tex springa snabbare,
kænner jag snusbehovet nær jag ær ute och trænar,
ja då måste jag stanna och løsa det.

Inga kommentarer: