torsdag 6 november 2008

illamående

Är riktigt riktigt illamående idag.
Det känns inte alls bra
och jag vill inget annat än att ligga i sängen
och sova bort det hela.
Men så kan man inte hålla på.
Ska ta och städa färdigt
innan jag ska ut i stormen igen.
Det blåser riktig storm här idag igen.

hade en sådan konstig dröm inatt,
jag var på sjukhuset och bråkade med läkarna,
inte om min hälsa utan om lilla Olivers finger,
kanske drömde jag det bara för att jag är orolig för honom?
eller varför skulle jag annars drömma om att jag tog hästen
till ridhuset för att skälla ut överläkarna?
Nåja det där med drömmar är en gåta för sig.

Nej dags att städa klart nu, äta lite och ta en ridtur i stormen.

2 kommentarer:

Cessan sa...

Ojdå..var det min lilla plutt Oliver eller någon annan Oliver du drömde om?
Aldrig skoj att drömma om läkare och sjukhus oavsett..
Du har väl inte missat att plutten har en egen blogg? http://myskillen-oliver.blogspot.com/ hihi

ika sa...

en lite äldre Oliver som har slitit av sig" fingret när han fastnade i trappen, fick det på sytt och det har varit stora problem med fingret så drömde jag i alla fall att hans mamma och jag var på sjukhuset och skällde ut läkarna nåja ...