lördag 8 november 2008

Soliga uteritten

idag har det varit riktigt riktigt fint väder så jag och sarah tog hästarna och red en ganska lång uteritt mitt på dagen, det har faktiskt varit väldigt varmt oxå så när jag under resten av dagen har städat så har jag haft dörren öppen utan att det blev speciellt kallt inne.

Direkt efter ridturen insåg jag att det faktiskt är lördag idag, så jag tog vespan in till vellinge och köpte mig lite god lördagsmiddag som fick beså av en skaldjurssås till pastan. Därefter blev det till att fara hem igen och forsätta tvätta och försöka fixa i ordning lite i huset, någon husägare sa engång att man blir aldrig klar och det är precis så det känns. jag har så mycket kvar att göra här hemma innan det blir som jag vill ha det, får se om jag kanske hinner med något av allt jag vill i veckan i alla fall. Vore skoj om man kunde ha det lite fint i alla fall innan man får besök från Sala nästa helg.

Nu i kväll delar jag soffan med 3 snarkande hundar, jupps grannens labrador ska sova hos "oss" ska bli intressant att se hur denna natten kommer sluta. men när nu då hundarna ligger och snarkar så passar jag på att blogga och titta på dansbandskampen

Inga kommentarer: