lördag 22 november 2008

Jag ser mitt vinterland


Under första kilometern svor jag över denna jädrans kyla och detta hala underlag. Undrade varför jag valt att tillbringa ytterligare en vinter i Sverige, förra vintern skulle ju bli den sista. Hursom 4 km senare njöt jag faktiskt, jag hade blivit varm i kläderna, knäpte till och med upp jackan trots minusgrader.
När 5 kilometern var avklarad såg jag att jag varit ute i mer än en timme, denna runda brukar i ett normalt underlag ta 35 minuter. Jag kunde inte "trycka av" som vanligt idag när det var så halt. Väl hemkommen insåg jag att jag varit smart som tog den korta träningsrundan och inte den långa.

Nåja innan träningsrundan var ja ute med fjordhästen, eller jag skulle tatt ett dressyrpass på stubbåkern, quick tyckte annorlunda, närmare bestämt bock och brall. Går hem in i ridhuset, trodde det skulle bli lugnare, men ikke sa nikke. Gu hästen lider av överskotts energi så det heter duga, det sa jag också till ägaren.

Efter 50 minutersRidtur och 5 km träningspass så sitter ja inne i huset. Tittar på en film med whoppie goldenberg eller vad hon nu heter. Hundarna sover i alla fall, antar att dem inte tycker filmen är lika bra som jag tycker.

Vad som händer i kväll? Ja vet inte ja hoppas bara ja kan somna i natt.

Inga kommentarer: