måndag 24 november 2008

glashalt och kallt

Efter att jag låg i sængen hela fredagen
och inte orkade ta mig upp førren efter kl 19 på kvællen
så bestæmde jag mig før att jag måste gå till jobbet
denna vecka och jag skulle stor stæda hemma i helgen,
før att ha klæder och en odiskad disk hemma skulle inte hjælpa
mig att må bættre, tror inte morfar skulle bli glad heller om
han kikade ner på mig från sin finaste plats i himlen.

Så i søndags, i går så stædade, diskade och tvættade jag,
før att efter ytterligare en sømnløs natt vara på jobbet idag.
om 30 minuter ska jag gå hem, jag ska hem till mitt kalla hus
som bara hade 16 grader i morse, væl hemma ska jag træna lite,
før att sedan førhoppningsvis kunna sova i natt
innan jag ska arbeta i morgon igen.
och på Fredag ska jag gå på firmafest, tror jag behøver gå
æven fast det kænns jætte fel att festa.

Nej jobba færdigt nu tror jag innan jag ska hem.

Inga kommentarer: