fredag 28 november 2008

julfest

I kväll är det julfest med jobbet.
Dresscode är Coctaildress.
Det är med blandade känslor jag ser fram emot kvällen.
Jag vet liksom inte vad som händer när jag fått i mig alkohol,
kommer jag bryta i hop bland 300 av mina arbetskollegor?
Eller kommer jag bara vara glad och glömma tragedin med morfar?

Jag kan forfarande inte sova.
inatt sov jag 2,5 timme och drömde mardrömar,
det är nästan så jag är rädd för att somna nu förtiden.
Tror inte det gått en enda natt sedan morfars död
där jag inte drömt mardrömar, om jag nu lyckats somna.

Morfars begravning är den 10 dec,
jag vill inte åka upp,
eller jo klart jag vill åka upp
för att ta ett sista farväl.
Men jag bävar för det.
Jag tror inte jag klarar av det.
Kommer ta mina pojkar med mig,
Elvis och Hjalmar är en liten tröst.

Ibland avundas jag dom som har någon att dela detta med,
mina kusiner, min mamma, mina syskon, mina mostrar,
ja alla har dom någon att gråta hos.
Om jag inte fattat fel så är den enda singeln
min 10 åriga kusin, och jag, jag som dessutom
befinner mig 65 mil i från allihopa.
På jobbet får jag i alla fall ett avbreak,'
har jobbat på kontoret 3 dagar denna vecka,
de andra har jag bara dvalat runt.
Shoppade igår och gjorde allt klart till idag
så jag i alla fall kan försöka se ut som
en "manhattan".

Nåja festen ikväll ska bli kul, tror jag.
Det brukar ju vara skoj i alla fall

Inga kommentarer: