onsdag 7 januari 2009

Back at Work

Så nu sitter man på arbetet och spiser lite frukost,
det känns som en ganska lugn morgon,
tycker trots allt att det varit det innan jag kom till kontoret också
trots upp lite tidigare och morgonfodra hästarna.


Den morgonen jag hade idag skulle jag faktiskt vilja
ha varje morgon. känna att man gör lite
nytta och få jobba av sig lite innan frukost.
Jag har varit så sjukt morgonpigg sedan jag var liten.
då väckte jag alltid mamma runt 4-5 på morgonen
och frågade om jag fick gå till dagmamman
eller gå och leka medkompisar.
Sen åh andra sidan tiggde jag och
bad mamma om att få gå och lägga mig
halv sju på lördagkvällarna,
ni vet de kvällar man fick vara uppe hur
länge man ville.



Nåja, sitter här på jobb och mumsar i mig min frukost
och dagdrömmer mig bort lite.
I morgon åker jag till Sala,
jag kommer hoppa på tåget i mina nya rosa glasögon.
Rosa glasögon? vad har jag tänkt med?
Fast lite retro måste jag ändå tycka att det är.

Inga kommentarer: