lördag 10 januari 2009

Hemlängtan


Nu vill jag åka hem. Jag vill åka hem till skåne nu & jag skulle vilja gosa med astrologen nu.

Efter i kväll känner jag verkligen att det är i skåne jag hör hemma, sala är inte hemma längre, det har iof inte varit det på 5 år heller men under dessa 5år har jag ändå någonstans kännt att jag nog ville flytta upp igen så småningom, ni vet om några år när tiden är inne för att skaffa familj & så. Men efter idag är det ett bestämt nej. Sala är en vacker stad som aldrig kommer bli som den var förr i tiden. Vad är det man säger? Man ska aldrig längta efter det som engång varit utan man ska sträva efter det som kan bli. Hm, jo ja tror det var något sådant en filosof sa. Jag ser iaf fram emot framtiden även om jag ibland ser i bakspegeln & undrar hur livet varit om jag inte flyttat ifrån sala.



Inga kommentarer: