söndag 11 januari 2009

Femtimmar och femminuter


Nu är jag påväg hem. Om ganska precis femtimmar är jag framme med tåget i Malmö, därefter ska jag transportera mig med buss till Vellinge kommun. För att sedan promenera med hundar och resväska till min bostad. Gud va jag hoppas på plusgrader så att vattnet i huset fungerar.

Ipoden fungerar idag, strejken blev inte så långvarig vilket nu resulterat i att jag satt Magnus Ugglas "astrologen" på repit. Tåget har nu passerat kvicksund, jag har då rest i närmare en timme vilket måste betyda att jag lyssnat på låten några gånger för mycket.
Jag har bestämt mig nu. Jag har bestämt hur saker och ting ska utvecklas och jag har en plan för mitt fantastiska 2009. Inget ska få stoppa mig nu eller vad är det artisten sjunger i låten? Jag och hundarna börjar med att flytta in till vår (min och hundarnas) lägenhet i stan, därefter ska Hjalmar skaffa sitt Eu-pass så han inte är låst till Sverige. Semestern vi skulle ha i sala i sommar flyttar vi utomlands och därefter? Jag vet faktiskt inte men det är mitt liv, jag bestämmer och det allra viktigaste är att jag känner mig lycklig. Jag ska bara göra saker jag mår bra av och ingen ska få styra mitt liv igen. Jag är stark och jag är fri. Det här är vägen jag valt och jag ska fortsätta att leva som jag vill. Hur är det nu helen sjöholm sjunger? " jag har aldrig glömt vem jag var, jag har bara låtit det sova, jag vill leva lyckligt för att jag är jag, kunna vara stark och fri...jag vill känna att jag levt mitt liv, det är nu som livet är mitt, det är min längtan som fört mig hit". Tror bestämt att jag får leta på låten på you tube istället.

Jag har hunnit byta låt två gånger nu, magnus ugglas astrologen byttes till marie lindbergs trying to recall som byttes till in the end med linkin park. Hon bor i mitt hjärta med niklas strömstedt och marie fredrikssons tro står på tur.

Inga kommentarer: