torsdag 15 januari 2009

Kärlek


Sitter just nu i soffan med Hjalmar Branting i knät & med Elvis tätt in till, det är kärlek.

I helgen ska Elvis ut på äventyr & jag & Hjalmar Branting blir själva. Elvis ska nämligen till Skurup, Familjen Mette ska låna honom för att se om en kines kan vara den rätta hunden för dom. Jag har dock gjort klart för dom att Elvis inte är tillsalu, jag kan inte skiljas från honom.

Men vad ska jag & Hjalmar Branting hitta på i helgen när vi är helt själva? Jag kanske ska ta helgen till lite social träning med honom?
En sväng in till Malmö & en tur på ribban kanske? Eller bara försöka "sälja in" honom & visa vilken underbar individ han är.

Ibland finns det stunder och ögonblick som man önskade att man fick ha kvar för evigt. Det är nästan så man önskar att man var klonad för stunden, bara för att få ha kvar det där man aldrig vill ta slut. När man trots allt måste skiljas åt, även om det bara är för stunden/ för dagen, så blir det nästan lite ledsamt och man kan inte låta bli att undra när man får vara i den där famnen nästa gång och redan innan man skiljs åt så längtar man till nästa gång. Konstigt det där, är de det som kallas kärlek?

Inga kommentarer: