lördag 17 januari 2009

VespaTurer med äventyr


Elvis åkte till Skurup igår och blir bortskämd hela helgen av familjen Mette. Hjalmar Branting blev genast konfonderad, orolig och rädd. Nu märks det hur mycket Elvis betyder för honom, nyttigt att få vara lite själv med andra ord, så han stärker sitt självförtroende och får känna att han inte kan gömma sig bakom elvis hela tiden.

Så vad hittar då jag och Hjalmar Branting på i helgen? Jo igår kväll tog vi en vespatur bort till astrologen, hjalmar satt så snällt i sin rosa ryggsäck medans vi puttrade fram i kylan. Väl framme hos astrologen var Hjalmar jätte duktig och jag blev så stolt över min lilla prins. Jag kan bara inte låta bli att undra vad hjalmar varit med om innan och för att låna vännens ord " man kan inte annat än tycka synd om honom".

Nu är vi hemma en stund. Vi ska packa, fixa stallet och göra lite nytta innan det är dags att sätta sig på vespan igen.

Jag tror detta kan bli bra, jätte bra faktist. Jag vet vad jag vill, jag vet det till 100% nu.

Inga kommentarer: