onsdag 7 januari 2009

livet är en paradisask?

aj aj aj jag har ruskit ont i magen just nu.
Sluta klaga, ja vet men detta är verkligen
inte roligt just nu.
kanske var det fel att äta fast föda i kantinan?

Har annars haft en kund idag som
tyckte han var rolig när han frågade
om han fick betala sin order i natura.
Kunden skrattade jag och jag att det
inte ens var roligt.
och inte heller kommer det på fråga.
behöver jag säga att kunden blev sur?

Det är en annars en vanlig dag idag,
fast ovanlig i alla fall.
Om några timmar ska jag hem och packa,
eller några timmar?
hm jag är fast här i 4 timmar till,
sen ska jag göra klart stallet hemma,
och därefter när klockan är runt 22 i kväll,
ja då ska jag packa.
Vad har man på sig på en studentfest?
En paradisask kanske?
Tänk att gå klädd i choklad hela dagarna.
Eller ska man ha en mössa på sig kanske?
Kan inte hjälpa det men jag sitter och funderar
över vad grejen är med att ha mössa inomhus?
Jag har aldrig förstått mig på det där "modet",
är det så kallt inne eller har man bara otvättat hår?

Inga kommentarer: