torsdag 8 januari 2009

Barn!?


Jag har under kvällen, av olika anledningar, funderat över detta med barn. Har jag press på mig med tanke på min ålder? Måste jag skaffa barn? Är det fel att i 29års ålder tycka & känna att man inte är redo?

Jag har min dröm, min vision, om familj & jo det är klart jag vill bli en riktig mamma men inte nu. Jag har ju 2 bäbisar redan, mina små prinsar, mina små änglar, vovvarna alltså. Och mänskobarns mamma, jo någongång men inte nu. Det är för tidigt, jag är inte klar ännu.

Det är inte direkt så att jag tänker på barn varje dag & det är inte direkt så att jag känner att det är ett måste, inte nu iaf. Vet ärligt talat inte ens om jag vill. Då ska jag ha ett stabilt kärleksförhållande, gärna gift & framförallt ska jag känna att barnet är efterlängta & inget jag skaffat bara för att jag måste.

Börjar det bli press nu? Är det fel att vid 29 års ålder känna att nej jag vill inte. Inte just nu iaf utan kanske om 3-4år? Är det singel eller barn att välja på? Ska alla ev relationer/bekantskaper hädan efter alltid behöva börja med huruvida man vill ha barn eller inte? " hur brottom har du som tjej" eller något i den stilen. Hm jag säger bara: jag har p-spruta av en anledning: det är ett av de säkraste sätten att slippa risken att bli gravid på. Jag vet inte. Jag är jätte glad för mina syskon som är gravida. Men snälla låt mig vänta ett par år?

Inga kommentarer: