torsdag 22 januari 2009

Förverkliga sin dröm


Det är ganska skönt när man vet vad man vill med sitt liv, när man sorterat upp bland alla viljor, alternativa vägar att gå & bestämt sig för att den här vägen ska jag gå för att detta är vad jag vill.

Jag & hundarna har bestämt oss, vi vet vart vi är 2010. Vi har ett mål, eller jag har ett mål för mig och hundarna. Jag har en dröm och den tänker jag uppfylla. Jag tänker leva min dröm och inte ta den vägen som förväntas. Jag har möjlighet att förverkliga min dröm, trots min sjukdom, och det önskade jag att alla kunde.

Ingenting borde få hindra dig, ingen borde säga att det här förväntas av dig som kvinna eller man, när du är uppe i en viss ålder förväntas de här och de här, varför är det så? Det har inget med manligt och kvinnligt att göra utan snarare den sociala normen som funnits i flera hundra år.

Inga kommentarer: