måndag 5 januari 2009

Farmerlove


Jaha ridningen idag gick busigt till & ja börjar på allvar lacka ur på barnsligheterna nu. Det var ju inte första gången jag surt sa åt honom:
" jag tycker inte om barnsliga killar som bara leker", ja sa det till hästen alltså & hade "säkert" inget annat i baktankarna. Nejdå absolut inte. Jag looovar.
Nåja kylan håller i sig & har trängt in i huset. Min rosa pyjamas är på. Överväger tv mot bok, båda går lika bra att somna ifrån.

Förresten jag såg en dokumentär igår "farmerlove". Det var en dokumentär om kvinnor som valde bönder före andra män & det handlade om fördelarna att vara tillsammans med en man som ägde en gård. En bonde/ någon som äger en gård har inte lika lätt eller om man är tillsammans med en man som äger en gård med djur behöver man inte oroa sig att han sticker till london med sin sekreterare sa man för han har ett ansvar hemma. Detta var alltså en brittisk dokumentär på svt2. Men vadå en bonde kan vällan oxå tröttna på sin fru & kanske behöva leka av sig hos någon annan? Eller menar man att bonden är så upptagen av jobb att han inte ens tänker tanken?
Hm jag borde tittat klart,

Inga kommentarer: