måndag 26 januari 2009

busiga helgen

Oj, vilken helg det blev.
I lördags hade sholina födelsedagsfest,
rödvin och choklad stod på schemat hela kvällen,
lite för mycket rödvin som avslutades med
en drink, troligen väldigt stark, blandad av
Emil och Stoffe. Exakt vad som var i drinken
vill jag nästan låta vara osagt, det skulle vara en form
av Ragnar som hursom när den var slut
resulterade i att jag knappt kunde stå på benen.

klockan 03 raglade jag av bussen
och möter en sönderslagen vespa.
hade jag inte varit i detta något mindre
nycktra tillstånd hade jag troligen börjat
grina, istället ställer jag mig och skrattar.
Där står jag i nätta sommarskor, tunna kläder
och 9 kilometer hemifrån.
Jag tackar min granne som kom och hämtade mig.

Igår vaknade jag knappt alls.
Bakis var bara förnamnet.
Det enda vettiga jag gjorde
före klockan 17 var att
Hjälpa Rebekka att göra klar Sinatra
för flytten från stallet,
annars låg jag bara i sängen.
Men var faktiskt förvånansvärt pigg
på kvällen och kunde njuta av både
Wallander på bioduken och Astrologsällskapet.

Och nu sitter jag på kontoret
pigg och allert och räknar ner dagarna
tills vi flyttar in till vår lägenhet i stan.
På lördag bär det av.

Inga kommentarer: