torsdag 8 januari 2009

Vi är på gång...


Vi är laddade, vi är klara.
Vi, jag & hundarna tog bussen in till malmö vid 10, hämta rosa glasögon, luncha & kl 12 stiga på tåget mot Sala.

Ipoden strejkar men som tur är har jag 2 trevliga damer bredvid mig att prata med, journalister så samtalsämnerna tar aldrig slut.

Om en timme byter jag tåg & har då halva resan kvar. Ser fram emot att få komma hem till Sala i några dagar, skulle egentligen vilja stanna längre än till söndagmorgon, behöver lite paus, även om jag redan nu längtar efter astrologen.

Vet ni att hur man än gör så skrämmer man? Om man säger "nej inga barn nu, om några år kanske" eller om man säger " jo barn absolut, gärna igår" eller varför inte " barn nu? Ja vet faktiskt inte, är inte säker på vad jag vill med livet ännu, karriär el familj, sverigebo el utomlands är frågan" ja då skrämmer man. Det verkar som att det bara är killarna som får ha bestämda åsikter om barn & tjejerna ska svansa efter & det är killarna som får vara starka individer som satsar på karriären, inte tjejerna. Varför är det så? Och kan en kvinna tycka om att pyssla i hemmet, satsa på karriären, pyssla med djur & ändå vara mån om sitt utseende? El måste hon välja?

Inga kommentarer: