fredag 23 januari 2009

On my way


Är tyvärr Påväg hem från civilisationen. Det var en rolig dag idag. Kunde stannat längre men hundarna saknar sin mamma.

Jag kan inte sluta tänka på det som sades över lunchen med D igår, ligger det överhuvudtaget någon sanning bakom eller är det ett påhitt för att förstöra? Vem kan jag fråga och få ett pålitligt svar av? Eller ska jag bara sluta tänka på det och hoppas på att det som varit har varit?

Det jag inte kan förstå är varför man säger saker som inte har en grund, om det nu saknas grund. Precis som en låtskrivare finns en tanke och ett budskap bakom sina texter. Betyder det då att det gäller att förstå innan man kan njuta av musiken fullt ut? En låt blir ju ofta bättre ju mer man lyssnar på den. Men hur mycket kan man då analysera melodin utan att förstöra den? Det gäller ju att hänga med i melodin. Men om melodin på vissa ställen har ett innehåll av falska toner är det inte så lätt att sitta bakåt lutad i gungstolen och bara njuta.

Jag ska nog inte lägga för mycket vikt i det som sades på lunchen igår. Det är nog helt enkelt så att alla drömmar innehåller en liten fläck eller fläckar. Och det är lättare att sudda ut fläcken om det är andra som orsakat den. Jag väljer att inte se för mycket åt det. Jag ska försöka njuta av melodin istället för att tveka och undra om det här är rätt musik för mig, annars får ju de andra som de vill.

Inga kommentarer: