tisdag 17 juni 2008

Dagens kamp



Elvis vann dagens kamp. Han vann inte bara den totala pinnskillnaden utan jag skulle vilja säga att han vann hela kampen, både närkamper och långspinnarna eller som man säger i Fotboll, långbollarna. 

Elvis och Ani körde sin andra gruppspels match idag, i deras eget MalmöMästerskap. Det finns bara 2 lag och en domare i detta mästerskap. Det ena laget består av Elvis, det andra av Ani och sedan är det jag som är domaren. Några linjedomare behövs inte, jag har koll. 

Ani fuskade lite i dagens match. Hon skällde några gånger så hon fick 2 varningar. Annars vet jag inte riktigt vad som var, om hon var lite loj sedan lördagens match eller vad?  

Elvis gjorde sitt allra yttersta idag. Han satsade alla sina krafter och sparade inte på något. Det var spännande och det var roligt, i 12 minuter. Inför Andra halvlek blev Elvis lite trött och Ani vann en pinnkamp, ganska Enkelt. Elvis stod och andades ut så Ani mer eller mindre promenerade och tog pinnen. Elvis försvarsspel var för stunden det sämsta jag sett. 

I andra halvlek var det jämt men Elvis körde på och vann samtliga långpinnar. Riktigt snabb i tassarna var han idag. 

Efter 10 minuter tiggde dom till sig en liten kort förlängning, Elvis tog första pinnen, Ani den andra och Elvis den sista. Sedan fick de gå in i lägenheten och pusta ut. Dricka lite vatten och äta lite godis, vilket kunde vara välbehövligt efter 22 minuters tuff pinnkamp. 

Undra hur det kommer gå för Sverige i morgon? Blir dom som Elvis, bättre ju längre in i Turneringen de kommer? Eller kommer dom att ge upp och låta Ryssarna vinna? 




Inga kommentarer: