måndag 2 juni 2008

Hjälp, stoppa tiden!

Hjälp, jag hinner inte med! Kan vi inte stoppa tiden? Vi behöver inte stoppa den helt men bara förhala den lite? maj månad kan vara 40 dagar i stället för 30? Det går alldeles för fort som det är just nu. 

Tidigt i morgon far vi upp till Sala. Vi har ganska mycket vi måste fixa klart idag och min kropp strejkar, så klart. Efter äventyret i helgen orkar kroppen inte mera, måste sitta i rullstol idag *suck*. Jag som hade lagt upp planen så bra tyckte jag, jag trodde jag skulle klara mig med Rullatorn denna vecka, jag har vilat så mycket och sparat på all energi så jag skulle orka lägga den på denna veckan men det hjälpte inte, benen är helt bortdomnade idag och när jag provar stå så seglar jag ner som spagetti igen, om jag ens kommer upp på benen och smärtan är som vanligt, obeskrivligt elak.  och Nej! jag vill inte ha några sympati kommentarer där det skrivs att det är synd om mig, det är så här sjukdomen är, det är så här jag har levt i 3 år och ska leva resten av livet. Ena dagen sitter jag i rullstol, andra dagen kan jag gå lite med rullatorn, så är livet. 

Nåja det löser sig, ingen idé att få panik, det är bättre att omvandla den energin till positiv energi som gör att jag orkar lyfta benen resten av veckan istället.  

Men nu är det dags att sätta fart, ska börja med att väcka Elvis och rulla ut med honom, om han orkar...det brukar vara förtidigt, han sover gärna till kl 10, speciellt om Mr M är hemma..då ligger dom där i sängen och snarkar i kapp....

Inga kommentarer: