onsdag 11 juni 2008

Smitnings Olycka


Jaha, då får man ett  samtal kl 7.45: 

Mr M :  Jag har blivit påkörd och bilisten smet
Jag: Men herregu hur är det med dig? 
Mr M jo det är ingen fara med mig men cykeln är kvaddad. 

Det hände på Falsterbogatan vid Folkets Park, en Silvrig V70 körde på Mr M och smet illa kvickt därifrån.  Jädrans idiot!  Troligen smet bilisten för att denne var onyckter sedan igår eller av något annat skäl, vad det än var som gjorde att bilisten inte ville möta polisen så är det idiotiskt.  Det är polisanmält. 

Det är till och med värre än att jag inte orkade grov städa färdigt idag, jag började så bra i morse. Jag kastade ut allt skit från gömställena i  hallen. Sedan gick jag till en granne och fikade, kom hem kl 14, gick ut med hundarna och sedan skulle jag vila lite, Nästa gång jag vaknar är klockan 16.45 och denna dagen är slut, så kändes det i alla fall. Nåja, det som ligger och skräpar i garderoberna lider ju ingen annan av, bara jag MEN varför? Varför var jag tvungen att smita från detta otroligt roliga arbete? 

 


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, min kära bike är skadad .. får bli bussen nu ett par dagar :'(