tisdag 24 juni 2008

Pustar ut


Missförstånd kan Verkligen ställa till det ibland.  
Elvis har hundvakt hela veckan som vi är på Gotland. 
Så nu kan vi pusta ut och i lugn och ro räkna ner dagarna tills vi reser. 

Det blåser i Malmö, det fick jag känna efter redan igår kväll.
Jag tyckte det blåste lite väl mycket när vi var ute på kvällspromenaden,
när vi kommer inte hör jag på nyheterna: 
"Det är utfärdat klass1 varning i Skåne och allmänheten bör hålla sig inne,
det blåser storm",

Vad har jag gjort idag då? 
Jag var hos min Vän Noor och klippte mig, 
hon jobbar på Frisyrmakarna. 
Hon gjorde så gott hon kunde med mitt slitna, ojämna hår. Tack snälla du.
Sedan var jag tvungen att svänga inom en boutiq på hemvägen. 

Nu ska jag ta ut Elvis i blåsten igen, får se till att hålla i kopplet ordentligt, 
så han inte blåser bort menar jag.  


Inga kommentarer: