måndag 23 juni 2008

När ska solen skina igen?


Jaha då har man stött på ett smärre problem igen, suck, suck.

På lördag morgon är det tänkt att vi ska åka till Gotland, hela Familjen Persson. 
Det skulle bli en vecka utan Elvis. 
Det skulle bli en vecka utan problem. 

Men det betyder ju inte att problemen inte kan komma innan? 
Jag fick i Torsdagskväll veta att jag inte alls har hundvakt till Elvis hela veckan, 
för hon ska visst flyga utomlands innan vi hinner komma hem från Gotland. 

Jag började leta efter hundvakt direkt. 
Men jag kan inte lämna honom till folk jag inte litar på
och den som jag trodde jag kunde lita på, kunde jag visst inte lita på. 

Nu sitter jag här 4 dagar innan vi ska åka och har ingen hundvakt till Elvis. 
Semestern är bokad utan Elvis. 
Ska jag försöka ta med honom? Eller ska jag stanna hemma? 
Det kanske är lika bra, han rymmer ju bara från sina hundvakter i a f. 

Förra året var Elvis ute på landet när vi var i Venezuela. 
Efter några dagar rymde Elvis, han vantrivdes. 
4 polisbilar var ute och letade efter Elvis. 
Dom hittade honom till sist. då var han nästan inne i Malmö. 
Så lämna Elvis till dom igen är ju uteslutet. 

Sen då? Vilka har jag kvar som inte jobbar eller är på semester? 
Ingen...Ingen alls. Det enda alternativen jag har nu är: 

1) stanna hemma

2) flyga hem 1,5 dag innan familjen åker hem

3) ? 

och sedan undrar Folk varför jag inte litar på dom?  

jag  har nu insett att jag inte ska planera någon semester 
utan att ta med min hund, det är säkrast så. 
 


Inga kommentarer: