söndag 8 juni 2008

Hissbolaget är ett nötskal

ÄR så förbannad! Riktigt sur och arg. Vår hiss fungerar inte och hissbolaget lagar den INTE! Jag vet inte om det är för att det är söndag och 30 grader varmt ute eller vad det är men något måste vara fel i alla fall för dom lagar inte hissen och lama jäkla ursäkter kommer dem med. 

Det började i natt, jag kom inte ut med Elvis, vi ringde hissbolaget. Dem lovade att fixa hissen kl 9 på morgonen idag. Klockan blev 10, vi ringde igen. Hissen skulle fixas på en gång lovade dem. Klockan 11.30 ringde vi igen, efter en utskällning från mig skulle det bara ta 20 minuter innan de skulle vara på plats. Klockan 13 hade de fortfarande inte dykt upp. Denna gång ringer jag och är riktigt förbannad, jag hotar inte bara med att polisanmäla dem för frihetsberöveri. Utan denna gången säger jag att det är under all kritik, säger dom en tid får de hålla den eller åtminstone ringa och tala om att de inte kan komma och laga hissen idag.  

Klockan 13.30 ringer Hissteknikern upp. Han är på plats, närmare 5 timmar försenad. Han talar om att han inte kan laga hissen. Det är sabotage och han behöver komma in i maskinrummet för att kunna laga, men den nyckeln hänger inte där den brukar, den har blivit stulen. Teknikern kommer troligen inte att kunna laga hissen idag. 

"Vet du vad det skiter jag i, jag är rullstolsbunden med hund och kommer inte ut från lägenheten, idag har jag min man hemma och jag kan få hjälp men i morgon är jag helt själv hemma med 2 hundar och är då beroende av hissen, det är ert jobb att laga hissen, jag känner mig frihetsberövad" 

Till svar får Vi:  "Men ni har väl balkong i lägenheten?" 

Jag: Nej, det har vi inte

Teknikern: Men du har i alla fall fönster? 

Jag: jo, vi har fönster men vad menar du med det? Att jag ska hissa ner hunden till gatan så han får kissa? 

Usch jag är så sur.  Jag tog mig ut på eftermiddagen i alla fall. Jag satte på mig badbyxorna och ålade ner, det blev som att åka ruschebana ner för trappan, så jag fick i alla fall handlat och lite solande, När vi skulle upp drog Mr M upp mig och rullstolen  till 3 våningen där vi bor så nu har han fått träning idag i alla fall. 

Jag blir så upprörd, jag vet inte vad jag ska göra och hur jag ska klara av morgondagen. Mr M har lovat att gå upp 30 minuter tidigare så Elvis får en morgonpromenad i alla fall, men sen då? Om hissbolaget inte kan laga hissen idag, vad talar för att de kan laga i morgon? 



Inga kommentarer: