fredag 24 oktober 2008

det är, ja vad är det?

Så är det då fredag idag.
saknar fortfarande en dator hemma, suck.

Hjalmar Brantings operation i onsdag blev större än befarat,
Veterinären har dessutom upptäckt att käken sitter löst,
ja hur var det nu, det är käkhäftet (heter det så)
som nu har stabiliserats upp med en ståltråd,
återbesök om 3 veckor för att se om det hjälpt,
annars väntas ytterligare en operation,
och denna gången en stor operation,
för att se om de kan gå in och rätta till
och då kommer vi till det där svåra beslutet.
Nåja, nu tänker vi positivit.

Att Agria skulle bråka så det trodde jag inte.
som sagt jag har ju försäkrat hunden
utifrån den besikning jag fick när jag köpte honom
(allt utan anmärkning med kommentar
"måttligt med tandsten" )
för en månad sedan, där står inget om hans
sjukdom, att den veterinären sedan blundat
eller vad dom nu hållt på med det är inget
jag kan råför eftersom jag inte var med vid
besikningstillfället, sedan kommer min veterinär
och talar om att det här och det är här
är felet, röntgenbilder visar till och med
att så är fallet, då kommer Agria och säger
att dom inte tänker täcka några komplikationer
eller ingreppen då det faktiskt varit där
innan jag köpte honom. Jaha?
men hur skulle jag kunna veta det när
jag har försäkrat honom utifrån
den besikningen jag fått som är gjord i september?
Min veterinär klink menar dock att Agria ska täcka
eftersom jag som sagt försäkrat honom
utifrån den besikning jag fått
och det inte står något om varken
blåsljud på hjärtat, tandinfektion,
lös käke eller mager hund.
Så om Agria nu inte kommer täcka
Hjalmars eventuella käkoperation,
ja då står jag där..
jag menar vad kostar en sådan operation?
Den operationen i onsdags kostade 4250 kr,
och den var inte, om jag ska tro veterinärerna,
hälften så stor som den med käken blir...
men som sagt postitiva tankar
allt löser sig och det är ingen idé
att stressa upp sig över
något som kanske löses med denna ståltråd..


Det är som sagt Fredag idag,
jobbar halvdag, skönt
men kommer fortfarande inte hem
förren kl 16 trots att jag slutar kl 13.
men vad gör det?
Det är inte direkt så att jag har någon akut tid att passa.
hundarna har det gott hemma på gården
med grannarna, hästarna i hagen,

1 kommentar:

Nemo sa...

hej gumman. stackars Hjalmar. Blivit dåligt med blogg nu för vår dator har kraschat och har fått åka till doktorn den med. Och på jobbet får vi inte blogga eller maila.Så nu har jag lånat datorn hos en vän för idag. Vi får höras snart!!!! Men jag nås på min mob iaf. Krama vovvarna från oss.'

KRAM