fredag 10 oktober 2008

här var det 30 års gräns


I går fyllde en av mina bästa vänner 30 år, äntligen fick hon lämna 20 plus någonting gränsen. 
Jag är så avundsjuk, jag har visserligen bara 1, 5 år kvar men tänkte fråga Sofia om jag får byta med henne? Hon hade sådan ångest och ville absolut inte lämna 20 plus åldern, men varför, det förstår jag inte? Vi som är 20 plus någonting eller snarare 25 plus någonting kan knappast identifiera oss med dom som nyss fyllt 20? eller vi som är 25 plus någonting tittar tillbaka på åren och tänker "när jag var 22 eller när jag var 25, ja det var tider det". Det är alltså lättare för oss 25 plus någonting att identifiera oss med 30, även om det med 30 års gränsen kommer massa krav som: barn, giftemål, hus, vovve, husvagn och vi ska ha kommit någonstans i livet. 30 plus är ju nästan medelålders. men Nej Sofia livet slutar inte vid 30 och vem har sagt att man måste vara gift och ha 6 barn i ett radhus med en volvo när man är 30? Du har i alla fall några år till på dig, karriären i första hand :D och med lite godsinnesro kan man ju faktiskt säga att du redan har 2 små barn, om man nu får räkna dom söta små kissarna. 

Jag längtar tills jag fyller 30, när man är 30 är man vuxen på allvar, slipper förhoppningsvis visa legg när man köper snus, kanske till och med på systemet? När man är 30 kan man förhoppningsvis, ja vad kan man? 
jag längtar som sagt tills jag fyller 30. Men innan dess har jag massa måsten, som det där med att tala 10 språk flytande, men jag har bara 3 kvar nu så det är i alla fall ett måste jag kommer att klara av.. 

Så återigen bästaste Sofia, ett stort stort Grattis till 30 års gränsen. 
Om några veckor ses vi och då ska vi fira med champange. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag har dessutom hört(läst) att 40 är det nya 30, så din vän har tio år till på sig :)

ika sa...

haha ja men då så då har vi ingen panik överhuvudtaget

Cessan sa...

Du kan få några år av mig ;-)
Men gumman..inte har du berättat att du kan så många språk..hm..du måste genast berätta vilka hihi..

Kramar från Sala
Ps.. längtar efter att få träffa nytillskottet!

ika sa...

Jaha då ska vi se de jag pratar flytande är: svenska, norska, danska, tyska, engelska, spanska, arabiskan är klar om 2 veckor därefter ska jag bättra på latinskan och lära mig italienska, det 10 språket blir kinesiska el franska. Kan bli båda beroende på vad jag hinner. Som sagt 1,5 år kvar bara.

Nytillskottet hjalmar branting har blivit så kaxig. Vi tänkte komma upp i början av november, vi längtar efter er var ju ett tag sedan vi sågs nu.
Många kramar till hela familjen. Kram kram