onsdag 1 oktober 2008

vilse i Jönköping

Vilket äventyr jag varit på idag,
trodde aldrig att jag skulle komma fram.
Jag skulle till köpcentrat A6 i Jönköping,
valde att ta bussen från Gränna,
eller bussarna rättare sagt...

buss 121 från Gränna går 15.20,
ska vara framme i Huskvarna 15.58,
där ska jag byta till buss 13 mot ett speciellt håll..
ungefär så stod det på www.jlt.se
Och för någon som aldrig varit inne i Jönköping innan,
aldrig åkt buss från Gränna och känner sig allmänt vilsen i Småland,
ja då blir detta verkligen ett äventyr, speciellt när de aldrig tals om
vart bussen är eller vart bussen stannar.
Som tur är hade jag några skolungdomar bredvid mig
som jag kunde fråga, för hade jag hoppat av när jag trodde att bussen
var i Huskvarna, ja då hade jag hoppat av i något som slutade på pinge.
väl framme i Huskvarna får jag springa till bus 13 för att inte missa den,
ja ja kan tydligen springa.. när jag kommer på bussen inser jag att detta var nog inte åt rätt håll,
men återigen hade jag några skolungdomar bredvid mig och de sa lugnade att jag var på rätt buss,. men inte heller stadsbussen talar om vart vi är, ni vet det brukar ju stå nästa hållplats
på en sådan där elekronisk tavla, men inte på buss 13 i Jönköping..
Nervöst sitter jag där och undrar om jag någonsin kommer att komma fram...
Efter lite drygt en timme är jag då äntligen framme och kan göra av med pengar.
Hundtäcke, hundtröja, skor (till mig), stickade koftor, stickade polos, plåster,
hundmatskålar, tandstenspulver, sele, karda, spraybalsam, med mera med mera...
blev inköpslistan.. har fortfarande inte köpt någon varmare höstjacka, hittar ingen
men nu har jag stickade tröjor som jag kan ha under läderjackan i alla fall :D

hundarna har varit så duktiga idag, det gjorde nog gott att de fick vara ensamma lite,
just nu ligger dom på varsin sida av mig och snarkar.. ja i själva verket gör dom alla det tre,
det är bara jag som är vaken men då får jag i alla fall titta på Grey Anatomy i fred

Inga kommentarer: