måndag 13 oktober 2008

jobb jobb jobb

Sitter just nu på kontoret i Köpenhamn och jobbar.
Blev lite sen i morse, små sprang till bussen
som dessutom visade sig vara tidig så det var
ju tur att jag blev tidig också.
Hursom sätter mig på bussen 06.45,
efter att små sprungit hemifrån
efter att både Hjalmar och Elvis var sura och på tvären i morse.
Dom skulle minsann inte alls gå upp kl 05.30 och dom ville
inte gå ut i mörkret vid 06.00 och Hjalmar blev så upprörd
på mig så han kissade på mig, in och tvätta sig och byta tröja..
lämande av hundarna lite snabbt hos sarah kände mig verkligen jätte dum.

hursom stressade då till bussen som var tidig
kommer in till Malmö C och märker av tågproblem,
där fick jag tänkte jag för att jag inte åkte bil in med Morten.
och mycket uppriktig fast jag tog tåget som skulle gått
7.42 så kom jag inte in till kontoret förren 9.15,
jätte kul att bli sen till mötet med mina chefer,
eller inte. Nu bara hoppas jag att tågen hem inte är
försenade, jag vill gärna hinna med 17.50 bussen
hem så jag kan få komma hem till 19.00,
det tycker jag att jag förtjänar som varit uppe sedan 05.

Jaha inne på kontoret idag är det ganska lugnt,
har inte fått igång allt ännu på nya tjänsten
men ganska skönt att ta det lugnt första dagen på kontoret
på väldigt väldigt länge.
men oerhört skoj att vara tillbaka, men som sagt
det är inte många av de gamla kollegorna kvar men desto fler nya
och det har ju skett en del förändringar
som jag bara indirekt märkt av innan.

Jaha, annars längtar jag hem till hundarna,
fick ett sms innan av Sarah att alla 3 hundarna plus
Lilla Leonora vill vara i hennes knä samtidigt,
så hon har visst fullt upp där hemma.

Inga kommentarer: