tisdag 21 oktober 2008

krasch bom bang

Så igår fick jag hem mitt mobila bredband,
i väntan på att det fasta internetet blir inkopplat,
jag var så lycklig på vägen hem från Malmö,
äntligen kan jag surfa hemma tänkte jag.

Jag kommer hem och ska starta min Mac.
Macen vill inte vakna, inte ens med batteriladdaren
Ledsen blir jag, tar min Mac med mig till en Macdoktor
Macdoktorn kan inte lista ut felet på plats,
Macen behöver troligen ett nytt batteri
och kanske till och med sladd.
Detta skulle bli lika dyrt som att köpa en
ny dator, till och med dyrare.
Så nu ligger macen i Koma,
i väntan på att sladdarna ska dras
ut och den får begravas,
kanske komma till en bättre plats?
Hemma sitter jag nu med mitt internet
men utan dator. Jätte skoj.
Men det blir nog en ny mac,
trots att jag arbetar på Dell
borde alltså förespråka Dell,
det gör jag iof men jag trivdes med
enMac som hemma dator...

Är i alla fall på kontoret just nu.
Arbetsdatorn fungerar.
Pigg och glad är jag..
här ska jag sitta i någrat timmar till
sen ska jag hem och rida Quick
och natta hästarna och busa
med hundarna så klart..

2 kommentarer:

Cessan sa...

Här får du ett klart tecken på att man inte ska ha mac så tänker du skaffa en till hehe..det ska ju bara pc ;-) *fniss*

ika sa...

hihihi ja men det säger jag ju till Kunderna oxå, att Dell är de bästa datorerna :P