onsdag 29 oktober 2008

Vi lever i en sjuk värld.


Och med rubriken tänker jag på miljökatastrofer, klimatförändringar, finanskriser, terrorhot, krig, diskriminering, fattigdom och ja listan kan bli lång.

Hos mig är världen upp och ner, jag är sönderstressad och är för första gången i mitt liv beroende av sömntabletter för att i alla fall kunna slumra till en liten stund.

Idag går i alla fall det allra sista flyttlasset till huset, och sen är det bara att rada upp och plussa och stryka det sista, en sak i taget säger dom. Jag är alltså så sönderstressad att jag inte vet vad varken sömn eller mat heter och ja säger som mamma sa till mig: Om jag inte går in i väggen nu så kommer jag aldrig göra det.

Köpte en vespa i måndags, ja vet miljökämpen själv bidrar nu med avgasutsläpp. Men nu kan jag i alla fall ta mig in till vellinge och handla själv och jag kan ta mig till kontoret fast benen strejkar. Har också varit hos lilla oliver på sjukhuset varje dag, han är så tapper och han verkar faktist tycka det är lite kul att vara på sjukhuset, nu fick han ju skollov en vecka före alla andra, och det är inte alla som får ha iglar som suger blod på sin hand var fjärde timme.

Inga kommentarer: