tisdag 7 oktober 2008

Jag hatar folk som ljuger!


Det finns inge värre än folk som ljuger, lovar och säger saker som dom tror att andra vill höra, som " du är så perfekt", " tycker om dig" " jag ringer i morgon" " jag förstår inte hur någon kunnat såra dig och behandlat dig så" nähä men hur i helvete kunde du göra samma sak då? Män är svin och ni vet om det själva också, ni bara leker runt och vi tjejer ska svansa efter er och bara rätta oss efter era behov.

Något jag lärt mig nu av både egna erfarenheter och mina vänners:
Det kvittar vart ni träffar killen, alla är bara ute efter en sak iaf ( en manlig bekants ord från början INTE mina) , tjejer ska inte vara ärliga med drömmar och mål, säger man att målet är barn och familj om 3år, helst innan så sticker han illa kvickt av rädsla, säger man att man inte vet om man är redo för giftemål just nu, då sticker han, säger man att man börjat tröttna på det liv man lever nu och står och velar, sverige och barn el utomlands och karriär, ja då sticker han. Och man ska inte ärligt berätta om sina känslor, det utnyttjas. Och sist men inte minst berätta inte att du lider av en kronisk nervsjukdom, det utnyttjas. Ja listan kan bli lång Och ja JAG VET tjejer kan också vara svin, jag är troligen ett just nu, någon smart person sa att det var kvinnorna som skrämde in männen på toaletten med hamilton.

Vet inte vad som är värst, personer som ljuger och säger det som förväntas el personer som är brutalt ärliga och säger det man kanske inte vill höra? Men åh andra sidan då har man ett val, stanna el gå, då vet man i alla fall från början, det vet man inte med personer som kallar en perfekt.

Jag visste att det var för bra för att vara sant. Jag visste att jag skulle bli sårad igen, men efter bara nån månad, det måste vara rekord. Godtrogen ska man inte vara. Taggarna ska visst vara utåt, men jag vill ju tro gott om alla människor, jag vill inte bli hård och kall.

Jag förstår bara inte, finns det fler i morgon?
Jag förstår heller inte, från hundra till noll?

Nej jag gör bäst i att lägga detta med kärlek på hyllan, kanske dammar av om ett tiotal år när jag är redo igen. Jag ska ta en paus, en paus som aldrig behöver ta slut. Jag orkar verkligen inte och jag vill inte längre heller. Men Tron på en äkta kärlek som tittar åt samma håll, någon man kan vara sig själv med och som inte dömer dig och som varar livet ut förblir en dröm.

Ja jag är bitter och har all rätt att vara det!!!

Inga kommentarer: