tisdag 21 oktober 2008

Hjalmar Branting


Hjalmar Branting var en person som, nej detta inlägget ska inte handla om den Hjalmar Branting som var statsminister och utrikesminister på 1920 talet, som fick Fredspriset 1921. Vill ni veta mera om denne faschinerande person kan ni istället läsa på http://http://sv.wikipedia.org/wiki/Hjalmar_Branting
Jag sitter här på kontoret och börjar bli nervös inför min Hjalmar Brantings narkos och tandoperation i morgon, kommer han klara av den? vill veterinärerna vara snälla mot denna lilla skygga kille? och om han eller när han överlever detta trauma, hur kommer han kunna äta utan sina tänder? kommer min lilla bäbis att klara av att vara tandlös eller kommer det bli ett, för att tala klarspråk, helvete? och hur kommer jag att klara av att lämna honom på sjukhuset en hel dag, där han kommer vara helt själv utan mig och Elvis Presley? Jag vet ju hur nipprig jag var när Elvis opererades i våras, på ett sätt är detta hemskare då jag faktiskt inte vet om Hjalmar kommer klara av att bli sövd, samtidigt som när Elvis Presley var inne satt jag ju och grinade av oro. Jag har drömt Mardrömar flera nätter nu, att de ringer från Djursjukhuset och ger mig dystra besked, att han inte klarade av det, men han är ju en pigg kille som är nyfiken på livet. Så visst vill han klara det, jo men det måste han, hur ska jag och Elvis Presley annars klara oss?
Försäkringsbolaget kommer inte täcka operationen eller eventuella komplikationer av den. Arg blev jag och kände att jag inte längre ville ha honom Maxförsäkrad och betala över 3000 kronor i försäkring per år, vet inte hur jag ska göra nu. Pengar är en skitsak i detta sammanhanget. Jag vill bara att han ska klara det, bli frisk och att han får behålla så många tänder som möjlig.

Inga kommentarer: