onsdag 15 oktober 2008

Egen måne


I kväll har jag haft en egen måne som lyst upp kvällsmörkret för mig under min kvällspromenad med killarna. Önskade jag kunde sätta mig på månen och, ja resten av sången kan ni.

Var till dyrelægen, eller veterinären som det heter på svenska, med Hjalmar Branting i dag. Efter undersökning fick jag domen: inflammation i tandköttet, minst 6 tänder måste dras ut ( alla fram i underkäken), om han inte hinner tappa dom själv, skrapa tandsten, röntga och därefter ta beslut om vidare behandling och om en vecka har jag svaret på hur många tänder han fick behålla. Veterinärens övriga dom? " veterinärbesikningen från 22 september stämmer inte, antingen är det fel hund eller så är/var veterinären blind"
Så nu ska jag ringa samtal i morgon, framför allt till mitt försäkringsbolag och se vad dom säger.

Dagen idag har annars varit rolig. Var in till Vellinge med Sarah, en av dem jag delar gården med, handlade lite, berättade om ett erbjudande jag fått och ja just ja "vår" nya idé är: vi ska sätta upp en skylt vid vägen: " 28 årig singel tjej 10 meter in till höger, var god kör sakta" haha ja så ser ni en sådan skylt i Vellinge kommun bredvid skylten " akta hästar, kör sakta", då är det troligen där jag bor, tokiga danskar kan göra vad som helst.

På kvällen var Rebecca förbi på en fika, hon fick även vara det mänskliga sällskapet i stallet en stund under kvällsfodring och genomgång av Quick, tusen tack.

Och nu ligger jag då i sängen med mina 2 helt underbart söta, snarkande, killar. Slö Tittar på en dansk serie men borde sovit för länge sen, så godnatt gott folk.

3 kommentarer:

Emma Olsson sa...

Hej!
Har du fått mitt mail ang. Tella med mitt nummer i? Behöver veta snart lit emer om er och hur ni känner inför detta med Tella, då jag har ngn fler som är intresserade o låter intressanta!!

Anonym sa...

Du har en kanoners blogg. Finner den enormt läsvärd och tänkande. Lycka till med skylten!
/ Stefan

ika sa...

hej Stefan. tack för orden, de värmer :D

// erika