lördag 11 oktober 2008

Kinesen


Jo jag vet det är ingen kines utan en norsk fjordhäst utanför mitt fönster, väldit mysig utsikt måste jag erkänna.

Jaja hursom helst, kl 8 gick jag ut i stallet, då hade Sarah redan fodrat och släppt ut, kvar var mockning, vattning och göra lunch & kvällsmaten. Runt 10 var vi klara, efter att vi även bytt hage på nya fjordhästen, han bråkade med de andra, under eftermiddagen fick vi sedan veta att han varit hingst i 6år vilket då förklarar hans beteende.

Nåja nu till rubriken, pga att annat kommit emellan har jag först idag börjat läsa hening mankells bok " kinesen" och oj säger jag bara. Är alla Mankells böcker så här bra och spännande? Jag har bara hunnit läsa 109 sidor ännu, det är nästan på gränsen till att man önskar att hästarna fodrade sig själva, att hundarna kunde öppna dörren och ensamma ta sig promenader,att elvis och hjalmar kan bada utan hjälp från mig. För jag, jag vill bara sitta inne och läsa och fortsätta följa spänningen i Hesjövallen.

Men nu är det så här hundarna måste ut på promenad och sedan badas nu ikväll, dom luktar mer häst än hästarna själva och det går inte för sig när vi ska på dagstur till Malmö i morgon, träffa Nemo och hämta kontorsdator. På månadag ska jag jobba inne på kontoret i Danmark för första gången på ett och ett halft år, ska bli spännande både att se vart jag hamnar nu när min tjänst inte finns kvar och att träffa kollegorna igen samt Mr M.

Inga kommentarer: