fredag 8 augusti 2008

080808


Det är inte bara 08:ornas dag idag. 
Enligt Kineserna är detta en lycko dag. 

lycka? Vad är lycka? 
Vi ägnade en hel Etik lektion på universitet till att 
försöka definiera ordet lycka, 
och vad kom vi fram till? 
Någon sa pengar, någon sa frisk hälsa, 
en annan sa familj, friska barn, och kärlek. 
Jag tror till och med att en av tenta frågorna var just, 
"Definiera ordet lycka", det fanns så klart inget rätt svar på den frågan,
vi skulle bara försöka resonera och komma med argument vad lycka var för oss. 

Jag har inte en frisk hälsa men känner mig ganska lycklig i alla fall,
Förutom idag då jag är så himla less på detta sex samhälle. 
Mitt ex, Markus tycker att jag ska komma till han i kväll, 
Jag kan tydligen deppa hemma hos honom sa han. 
Jag ska ta med mig min nakna lilla kärlek, Elvis. 
Elvis får då lite pappa tid, och jag kanske kan få någon som bara håller om mig,
även om det bara är för i kväll, så vet jag att han alltid finns där, 
inte som pojkvän utan som vanlig vän 
och det är lycka för mig. 



Inga kommentarer: