lördag 30 augusti 2008

Inget kan stoppa mig nu


Det är så oerhört skönt att vara fri, 
slå sig fram och inte behöva ta hänsyn till någon. 
vill ni följa med på resan, så varsegoa. 
Det är inte jag som går miste om något
om ni säger nej, 
det är ni som inte vill följa med som missar. 
Och ni som inte vill följa med nu, 
ni kommer inte att få haka på senare heller,
ni ska inte komma och tro att ni kan behandla mig 
hursom helst, nej för det fungerar inte så. 

Folk har trampat på mig i så många år,
och det fungerar inte så längre.
Jag är starkare än så. 
har jag kunnat kämpa mot sjukdomen 
i så många år, då kan jag vara stark mot er också. 

Ni som blir skrämda av min sjukdom, 
Ni behöver inte beblanda er med mig. 
Sjukdomen är en del av min vardag, 
Jag kämpar enormt mycket,
det vet gudarna. 
Ni som inte orkar se, 
Ni behöver inte ens anstränga er att säga hej. 
Men glöm inte, jag har ALDRIG velat 
bli särbehandlad för att jag har en sjukdom, 
tvärtom, jag har ALLTID velat 
att ni ska låtsas som att den inte finns där. 
 








2 kommentarer:

Anonym sa...

Stark text ica, satan i gatan. Sett dina inlägg på N.S blogg. Hoppas du mår bra.
/ Stefan

ika sa...

Åh tack Stefan. Jag mår bra. Jag mår jätte bra. Jag har bättre självförtroende än på länge, så bra att jag orkar ta upp fajten om bättre sjukvård, som jag bland annat vet finns uppe i Stockholm. Och jag mår så bra att jag äntligen ställt ner foten och visat att här går jag, vill ni följa med så

Hoppas du själv mår bra trots förlusten för AIK idag...

Ika