tisdag 12 augusti 2008

Exotiska Sala

I morse när jag gick morgonpromenaden med Elvis, 
så gick jag upp till barndoms skogen. 

Iklädd skinnjacka och vita stadsskor kom jag på mig själv att jag hade helt fel kläder för att gå i en blöt skog, så jag höll mig mest på den asfalterade cykelvägen. 
Men när jag såg alla blåbärsbuskar, smultron och hallon så kunde jag inte låta bli att ta mig in en bit i den våta marken.  Skorna går att tvätta av, inget går upp emot att äta egen plockade blåbär direkt från skogen. Gamla minnen kom tillbaka. 

Plocka vilda blåbär, smultron och hallon, vart kan man göra det i Malmö? 
När jag sedan gick tillbaka mot området passerade jag flera träd som droppade äpplen, 
jag var tvungen att plocka ett äpple och smaka på, det kändes nästan lite exotiskt. 

I Malmö har vi alla världens frukter som växer i vartenda hörn,
men svenska blåbär, smultron, hallon och svenska äpplen, vart kan man plocka det? 

Inga kommentarer: