söndag 3 augusti 2008

The Happening


För 2 veckor sedan var jag hemma hos Markus,
ja min ex sambo Markus som jag flyttade i från 
1 vecka innan, hursom så tittade vi på The Happening. 

Nåja den kvällen, då för 2 veckor sedan,
när jag tittade på The Happening,
så hoppade jag till och skrek några gånger, 
men klarade mig ändå ganska bra, 
jag hade ju Markus knä att hoppa upp i,
och även fast jag sov hemma på natten så kunde ja sova,
vilket är ovanligt efter en sådan typ av film. 

Nu har det börjat blåsa ute,
det började redan i går kväll 
och jag fick på något sätt för mig att samma sak, 
som hände personerna i filmen, skulle hända mig. 
Det värsta var nog idag, när jag gick i skogen med Elvis
och det blåser upp ordentligt och sedan lägger sig,
jag stannade upp och andades ut när jag efter en stund
upptäckte att inget farligt hände. 

Men The Happening har skadat mig. 
Om det för all framtid förvärrat min mörkerrädsla, 
eller om det bara är febern, det får tiden utvisa. 
Men just nu, när det blåser ute, så är det otäckt. 

Inga kommentarer: