tisdag 19 augusti 2008

Malmöfestivalen

Efter att ha varit på Möte i Danmark idag bestämde jag mig för att gå hem från Tågstationen, och dum som jag är tänkte jag svänga förbi lite affärer innan hemgång. Ett oerhört korkat beslut. 

Den väg som i normala fall tar 10 minuter tog idag 47 minuter.
En trött dama fick nämligen trängas med alla sorters konstiga människor som för första gången i år är i Malmöstad.

Malmöfestivalen är en ursäkt för att locka bönderna till Malmö, de som annars påkostar sin bröllopsresa från Eslöv in till Malmö, eller turister som vill ha lite kul med "skolungdomar" i Malmö som för övrigt inte har några kläder på sig, dricker hemmablandat alkohol som de snott från föräldrarnas barskåp och spelar askalas redan klockan fyra på eftermiddagen.

I morgon ska jag hålla mig borta från Gågatorna och Torgen, kanske hela veckan till och med fast det är ganska bra artister som spelar på Fredag...ska jag bli en av "dem"? 

Inga kommentarer: