torsdag 28 augusti 2008

Vilken dag

Åh jag slog mitt Personliga rekord och gjorde Årsbästa 
på Bowlingen idag, det gick riktigt, riktigt bra. 
Jag är så stolt över mig själv. 

Dagens Ilandsproblem: Hur gör man sig själv äldre?
Kan man göra rynkor i ansiktet med hjälp av plastikoperation?
Precis som botoxsprutor mot rynkor, finns det något för rynkor? 

Jag ser det allvarligt inte som en komplimang 
att folk går runt och tror att jag bara är 17 år. 
Tänk er själva, ni som är 30 eller äldre, 
hur skoj är det att få frågan 
vad man läser på gymnasiet? 

Jag har alltid sätt yngre ut än jag är, 
Okey, jag försöker leva med det. 
Ett exempel är ju när jag var 18
och min lillasyster var 12, 
då frågade folk mig hur det skulle bli att börja 
högstadiet till hösten, och min lillasyster 
fick frågan om hon skulle gå över 
och tävla storhäst nu när hon var 18 eller 
ta sista året på ponny...
Jag tog det inte som en komplimang,
när jag i själva verket började sista året på gymnasiet. 

Men allvarligt, 17 år? 
Jag kommer att bli en sådan där 85 årig tant 
som inte får bo på Seniorboendet
för folk tror att jag bara är 29...





2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske känns jobbigt nu.. men jag lovar dej.. när du är 45-50 o folk säger att du inte ser en dag äldre ut är 40.. då kommer du ta det som en komplimang

ika sa...

hehe så söt du är