onsdag 20 augusti 2008

Lösspringande Dagisungar

Tog med mig Nakenfisen på promenad i Tallriken innan idag.
Vid Tallriken finns det 2 stycken så kallade Utomhus dagis,
ungarna leker utomhus i "skogen" hela dagarna.
Dessa dagis är jätte bra då ungarna får frisk luft hela tiden.
Det som är mindre bra är att Dagisfröknarna inte
har någon koll på sina Dagisungar, så de springer raka vägen fram till hundarna.

Nu tycker min nakenfis om ungar,
han tycker om dom bättre än jag.
Men efter 5 minuter så tröttnade både han och jag
och vi försökte få kontakt med någon fröken som kunde kalla in sina ungar.

När jag väl kom därifrån 20 minuter senare, så blev jag stolt,
jag har mer pli på min vovve än vad dom har på sina ungar.
Om detta är bra eller inte får ni bedöma själva
men jag tycker inte att man inte ska ha ett oinhägnat dagis
om man inte har koll på ungarna. Nu är Elvis snäll,
men tänk om han varit en arg hund?
Eller ännu värre, tänk om Ungarna får för sig att gå ut i gatan där det kör bilar?

Inga kommentarer: