fredag 29 augusti 2008

kioskmongo

Tanten i Kiosken är ett riktigt Kioskmongo.

Idag hade jag min legitimation med mig, och 
jag var redan på riktigt dåligt humör efter att ha blivit väckt 
före klockan 7 av grannarna som kastade möbler, smällde i dörrar, 
och klampade runt som 3 stora elefanter.
  
och så här löd konversationen:

Tant- har du leg?

jag- Här har du mitt leg

Tant - du född 80?

Jag - jo, jag är född 80

*tanten räknar på fingrarna och tar sedan fram miniräknaren*

jag - Men lilla du, det är dom som är födda 91 och senare som inte får handla snus.

tant - men du är född senare än 91, du född 80, 80 längre bort än 91.

jag - Men din inkompetenta lilla tant, om 80 är längre bort än 91 så betyder det att jag är äldre.

Tant - jag måste se leg enligt lag.

Jag - Du har min legitimation framför dig och enligt lag har jag som är över 25 ingen skyldighet att visa leg.

Jag - Kan jag få se ditt leg?

tant -det är jag som säljer, du inte se mitt leg.

Jag - jo jag måste se dit leg för enligt lag får inte folk under 18 sälja tobak.

Tant - Det blir 40 kr

Jag - men hur kan snuset kosta 40 kronor idag när det kostade 35 i onsdags? Blir det dyrare när jag har åldern inne?

Tant - Du får inte handla mera här, du dum.

Jag - vet du vad jag vill inte handla mera här, när du för det första inte kan räkna och för det andra är ett stort jävla kioskmongo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Seriöst.. hände detta verkligen? helt sjukt isf!

ika sa...

jodå ett riktigt Kioskmongo är vad hon är. och sur var jag redan och blev inte mindre uppretad av detta. Så jag ser kanske inte ut som 17 trots allt, bara kärringen som inte kan räkna

Anonym sa...

fy, vilken rolig dialog!