onsdag 27 augusti 2008

Har du legg?



Okey att jag ser Yngre ut än jag är, 
men 11 år yngre? Kom igen...
Ser jag verkligen ut att vara under 18 tycker ni? 
Jag fyller 30 om 1,5 år och inte 18. 

- Hur gammal du är? 
- Jag är 28.
- Har du legg? 
-  Näh jag tog faktiskt inte med mig det nu,
- Nästa gång du måste ha legg med dig, 
   får inte sälja snus under 18. 
- Okey, jag kommer in och visar legget när jag är ute med hunden 
om några timmar så får du se att jag verkligen är 28 och inte 17. 

Undra vad som gjorde det, mina rosa gummistövlar
och min vita regnjacka och mitt våta hår.
som jag hade för att det spö regnar ute? 
Eller tror folk verkligen att jag bara är 17? 


2 kommentarer:

Anonym sa...

blev 37 år, idag, och inte nån ska bry sig. man letar impulsivt, påträngande åldrar. skiter i hur gammal jag ser ut att vara, och är via legget 710827.
Åldersfixerade Sverige.
/ Stefan

ika sa...

Grattis Stefan i efterskott :D /ika