lördag 2 augusti 2008

vecka 3 är slut

Den tredje veckan i nya lägenheten är slut, 
det känns verkligen mycket längre. 
Jag själv skulle tippa på att jag bott här i,
ja i alla fall i ett halvår. 
Men faktum är att det var den 12 juli vi flyttade in. 

Förra veckan firade jag mitt 2 veckors jubileum med 
att shoppa och gå ut på krogen. 
Denna vecka firar jag genom att ligga i sängen och titta på sex and the city. 
Jag har dock lägre feber idag och känner mig lite piggare, 
jag tror faktiskt att jag ska ge mig på att äta lite idag, 
inte bara tvångs svälja soppa. 
Sedan ska Elvis få gå runt två hus idag istället för bara ett. 

Efter att Elvis dragit ner 2 soppåsar från diskbänken 
och grävt  ut alla sopor på golvet igår, 
så släpade vi oss i väg till hundträffen i morse 
så han fick leka av sig lite. 
Elvis tyckte det var väldigt roligt och nu på förmiddagen 
har han faktiskt bara legat snällt i sängen med mig. 

Det värsta med att vara sjuk är att man inte kan träffa den man vill. 
I o f så kan jag det i alla fall inte då min kära vän är bortrest i helgen. 
Men på tisdag kommer vännen hem, får vi träffas då, eller måste 
jag vänta tills jag är helt frisk? Vilket i bästa fall blir dagen innan 
jag åker till Sala/Uppsala/Stockholm? 
Hur ska jag stå ut? 
Tur att det finns telefoner. 
Men så eftersom jag äter Pensellin så borde jag inte längre smitta? 
Någon som vet? 


1 kommentar:

Millo sa...

hej! skönt att du känner dej lite bättre :)

om de e halsfluss du har så tror ja att de e 3:e dagen på pencilin som du inte längre smittar. så tisdag borde vara lugnt ur den aspekten ;-P

Kryaa på dej gumz!
Puss&Kram Millo