fredag 8 augusti 2008

Mamma Mia filmen

Åh va bra den var filmen, 
åh va skoj det var att se den, 
jag vill se den snart igen...

MEN jag tycker nog att den svenska musikalen var bättre,
De svenska översättningarna som Niklas Strömstedt gjort 
är helt underbart bra. Kanske har jag dom lite som en favorit,
eftersom det är min favoritartist som skrivit texterna? 
Kanske har jag någon slags 
Niklas Strömstedt låt och text feber, som aldrig vill gå över? 
Men Björn och Benny ska vi inte glömma,
det är riktigt imponerande allt det dom skapat..
förebilder och idoler, ja det kanske dom är allihopa, 
för att det råder ABBA feber i landet och hos mig, 
det är det ingen tvekan om....
ABBA och Mamma Mia är större än någonsin!. 

På bion hade jag trevligt sällskap av en vän,
även han ett Abba fan, så det gjorde nog filmen ännu roligare,
när man vet att sällskapet vill se filmen lika gärna som jag, 
och uppskattar den lika mycket som jag. 

Om det är någon som mot all förmodan INTE 
sett filmen, gå och se den, ni missar något roligt annars! 


2 kommentarer:

Susjos sa...

Hej! Jo,jag har också sett filmen,och häller med dej, musikalen är mycket bättre,men visst är det kul att ha sett filmen, och sk anog se den igen...jag tycket liksom att det gick för fort...hann inte riktigt med?
Kram
Susanne

ika sa...

hej

samma här, jag ska oxå se filmen igen...

kram

ika